perjantai 26. marraskuuta 2010

Tarpeeseen neulottua ja kamalasti kaikkea

Lokakuun alussa huomasin tarvitsevani mustan boleron. Lokakuun lopussa hankin siihen langat. Ja nyt marraskuun lopussa saan sen käyttöön. Aika nappisuoritus.
Viime aikoina olen viehättynyt vähemmän on enemmän -ajatuksista, ja olenkin laittanut meille tarpeettomaksi käynyttä tavaraa kiertoon. Väljentyneet säilytystilat tuntuvat helpottavilta. Nyt katseeni on kääntynyt omiin harrastusvälineisiini.
Minulla on yli 20 neulekirjaa ja -lehteä, mikä tarkoittaa noin noin 700 ohjetta Ravelryn kirjastossa. Lisäksi Ravelryssä on yli 57 000 ilmaista ohjetta. Minulla on myös muita askartelu-, ompelu- ja käsityöaiheisia kirjoja ja lehtiä. Minulla on 19 eriasteisesti keskeneräistä neule- tai virkkuutyötä. Minulla on noin 8 kiloa lankaa, joille olen keksinyt 32 selvää suunnitelmaa ja vielä jää lankaa ylikin. Lisäksi koru- ja muita askartelutarvikkeita minulla on vähintäänkin riittävästi, huovutusvilloja laatikollinen ja kankaitakin olen ajoittain hamstrannut, kun olen päättänyt opetella ompelemaan.
Meillä on ensi vuodelle pari isompaa säästötavoitetta, ja olenkin miettinyt, haastaisinko itseni säästämään harrastuskuluissa niinkin radikaalisti, että vuoden 2011 aikana en käyttäisi yhtään rahaa lankaan, harrastekirjoihin tai käsityö- ja askartelutarvikkeisiin. Samalla saisin varastoja pienemmiksi. Aika hurjalta tuo haaste tuntuisi, vaikkakaan ideat, ohjeet ja välineet eivät varmasti loppuisi kesken. Jätän ajatuksen hautumaan.

1 kommentti:

Pysseliini kirjoitti...

Minä voin ilomielin lähteä mukaan säästämään ensivuonna. Minullakin kun noita kirjoja, lehtiä ja muita idealähteitä on ja puhumattakaan että materiaalia olisi kyllä aivan varmasti enemmän kuin kerkeän tekemään. Joten jos päätät ruveta nuukailemaan niin hihkaise vaan, tsemppaan mielelläni ;)