lauantai 29. tammikuuta 2011

Ajan ja rajan takaa

Koska olen itse asettanut itselleni ostoslakon, houkuttelevat nettikaupat tavallistakin enemmän tutkailemaan tarjontaansa. Jokin aika sitten sain päähäni, että tarvitsen haluan siis tarvitsen ehdottomasti pienet kangaspuut. Ilman lakkoakin tuon hintaluokan hankintaa varten olisi pitänyt laskeskella senttejä jonkin aikaa. Akuuttiin tuskaan löytyi kuitenkin helpotus yllättävän läheltä: äidin varastosta.
Olen saanut nämä leikkikangaspuut isältäni yli 20 vuotta sitten. Olen kutonut näillä barbeille mattoja ja jotain pöytäliinantapaisia riepuja. Hukassa ovat ainoastaan sukkulat. Eihän näillä monimutkaisia kudonnaisia voi tehdä, mutta tyhjää paremmat kuitenkin.
Pohjassa oleva "Made in USSR"-leima herättää suurta hilpeyttä ja nostalgiafiilistä.

1 kommentti:

kerttunenko kirjoitti...

Minulla on ihan samanlaiset! Ainakin kuvasta päätellen. Pitääpä mennä tutkimaan omiani.

Rakas mummoni (äidinisä, jolta käsityökipinäni ja iso osa taidoista on peräisin) aikoinaan osti tuollaiset minulle Hartolan markkinoilta.

Taitaa niissä olla jäljellä kalalangasta tuolin välissä luomaani lointakin. Itse puut ovat yllättävän pätevät. Suurin ongelma itselläni oli loimen epätasaisuudessa.