sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Tennarisukkia

Tytär tilasi pinkit tennarisukat heti, kun olin hankkinut Novitan sukkalehden. Pinkkiä seiskaveikkaa ei siihen hätään löytynyt kotoa eikä kaupasta, mutta tyttö hyväksyi myös liilan. Hän muistutti minua pari kertaa kuussa: "Äiti, koska sä teet ne tennarisukat mulle? Äiti, teetkö sä sit seuraavaksi mulle ne tennarisukat?" Vihdoin viime syksynä sain aikaiseksi. Eihän näissä sitten lopultakaan kauaa nokka tuhissut - en ymmärrä, miksi aloittaminen oli muka niin vaikeaa. Heti perään tein tennarisukat myös veljelle.
Siihen nähden, miten sitkeästi näitä toivottiin, on käyttö ollut todella vähäistä. Lapset eivät selvästikään ole perineet minun ääreisverenkiertoani, kun eivät kaipaa kotona villasukkia jalkoihinsa. Mutta tulipahan tehtyä.
Oli pakko napata kuva eilisiltaisista Putous-eväistäni. Ruissipsejä ja dippivihanneksia. Lasissa on Angry birds -limua, jonka koostumus on limuksi yllättävän "terveellinen". Dippinä on turkkilaista jugurttia maustettuna valkosipulilla, valkopippurilla, hunajalla, ripauksella suolaa ja persiljalla. En kuitenkaan saanut herkutella yksikseni: vaikka lapsilla oli lauantaikarkkinsa, kävivät heidänkin kätensä vähän väliä minun kupillani!

Ei kommentteja: